We willen graag wat uitleggen…

 

We willen graag wat uitleggen.

Al in het najaar en in de winter beginnen we te zeuren over uw reparaties. Dat u op tijd moet nakijken en brengen. Dat zeuren dat doen we al 20 jaar. Tot vervelens toe.
Heel veel klanten doen dat. Hun spullen op tijd brengen. Gelukkig maar. In de winter hebben wij tijd om te repareren en zij kunnen hun spullen op tijd weer ophalen.
So far so good.
Maar…….er komt een maar dat begrijpt u wel 😉
Wij maken ook nieuwe dingen. Kleine dingen, vlinderzeiltjes, optimistzeiltjes, maar ook grote projecten. Redelijk veel en vaak in samenwerking met werven. En dan zijn we afhankelijk van het weer, van de bouwer, van de leverancier. En dus komt dat altijd allemaal tegelijk. En is het schip pas morgen klaar en moet de tent er vorige week op, zoals afgesproken.

En dan liggen er drie kappen op tafel die gisteren, eergisteren en vorige week klaar moeten zijn.
En liggen er nog twee op de plottafel.

En dan rinkelt de winkelbel en komt er iemand die z’n spullen van zolder heeft gehaald. En of wij niet even tussendoor dat kleine naadje kunnen stikken en nog even twee raampjes repareren…

En echt lieve klant, die vraag krijgen wij op dit moment zo’n drie, vier keer per dag. En met pijn in ons hart moeten wij dan zeggen dat we u niet kunnen helpen. Niet binnen een paar dagen in ieder geval en zeker niet meteen, zoals u verwacht.
Want die 30 m2 die dan van de naaitafel moeten en dat andere kleur garen wat er in de machine moet vertraagt de levering van de, in december bestelde tent met weer een uur. En ons team begint ‘s ochtends al twee uren eerder, de toppers. En dat doen we met plezier. We zijn gek op ons vak.

Maar we vinden het zo jammer dat u boos de zaak uitloopt en roept ‘dat u het belachelijk vindt dat wij ú niet éventjes kunnen helpen!’

Dat willen wij u graag uitleggen.
We hopen dat u begrijpt dat wij niet voor niets al 20 jaar smeken ons het spul eerder te brengen.
Dat is onze ervaring, al twintig jaar lang..